Jesteśmy już po próbnej rozgrywce

Pomimo chwilowej ciszy na blogu, nasza innowacja nie zwalnia tempa. 23 i 24 maja spotkaliśmy się na drugiej części warsztatów służących wypracowaniu wstępnej specyfikacji gry planszowej. Rozpoczęliśmy od dyskusji  wokół listy zadań dla graczy, która była intensywnie dopracowywana pomiędzy kolejnymi odsłonami konsultacji. Zastanawialiśmy się m.in. nad tym, jak oceniać trudność wykonania danych czynności, skoro użytkownicy innowacji w zróżnicowany sposób radzą sobie z wyzwaniami codzienności, i zadanie będące dla jednych „bułką z masłem”, dla innych może okazać się nie do pokonania. Pojawiła się  też propozycja aby mechanizm gry promował albo nawet premiował najbardziej właściwy, na przykład z punktu widzenia nawyków zdrowotnych graczy, sposób wykonania określonych czynności. Kolejną kwestią były relacje między fabułą gry, a treścią zadań, które mają wykonywać podczas rozgrywki młodzi ludzie. Nie chcemy jeszcze zdradzać rozwiązań, które zastosujemy w grze, ale dążymy do tego, aby aktywne poszerzanie obszaru własnej niezależności było premiowane atrakcyjnymi bonusami w grze.

Znaczną część ostatniego spotkania poświęciliśmy atrakcyjności samej gry – jej fabuły, mechaniki ,bohaterów. Podzieleni  na grupy, staraliśmy się zbudować atrakcyjne fabularne światy – od rywalizacji kolorów z detergentami, poprzez opowieść o Dzikim Zachodzie, aż do klasycznej narracji fantasy. Prowadzący warsztaty Ada i Kuba postawili przed nami również zadanie wykreowania postaci, razem z ich cechami, atrybutami i imionami. Zwłaszcza dla tych z nas, którzy prywatnie nie są pasjonatami gier, praca chwilami była trudna, ale dawała też dużo satysfakcji.

Drugi dzień spotkania zdominowała próbna rozgrywka w oparciu o scenariusz złożony z opracowanych poprzedniego dnia elementów fabuły. Tu nasz Czytelnik może zapytać, czy to aby potrzebne i poważne, że specjaliści opracowujący grę o doniosłych celach edukacyjnych pochylają się nad planszą, rzucają kostką i emocjonują wymianą kart. Otóż, zdecydowanie tak! Dzięki temu, że sami „przeszliśmy” przez rozgrywkę, zyskaliśmy doświadczenie, które pozwoli uniknąć w grze „mielizn”, czyli na przykład niezrozumiałej instrukcji;  nudy gracza, który zbyt długo czeka na swoją kolejkę albo trudności w przesuwaniu po planszy pionków lub żetonów. Refleksje graczy zostały szczegółowo spisane i są cennym materiałem dla osób, które teraz, już w zaciszu swoich miejsc pracy, będą ulepszać grę.

Kolejnym etap prac zespołowych w ramach naszej innowacji to warsztaty dla asystentów, którzy będą w praktyczny sposób wspierać graczy w wykonywaniu czynności znajdujących się na liście zadań dla gracza. Spotkanie odbędzie się 16 czerwca od 9 do 17, a udział w nim wezmą osoby, które już wcześniej zadeklarowały gotowość takiego zaangażowania i rozmawiały z zespołem projektowym FAIB.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *