Zadania w realnym życiu – jak planować ich wykonanie?

Celem naszej innowacji jest wsparcie młodzieży niepełnosprawnej w nauce praktycznych czynności niezbędnych do niezależnego funkcjonowania na co dzień. Jeśli innowacja jest realizowana w szkole lub internacie, sposób organizowania spotkań z grą i realizacji misji musi być zgodny z zasadami funkcjonowania placówki. W fazie testowania pewnym problemem okazał się dla nas fakt, że niektóre młode osoby nie mają pozwolenia od rodziców…

Continue Reading

Co zmienić w grze?

Wyniki obserwacji kolejnych rozgrywek w szkołach przynoszą nam informacje o tym, że dla wielu uczestników plansza jest zbyt dużą, brakuje też pola docelowego „koniec”. Nazwa mitycznej krainy – Bodensztadu – jest dla części młodych ludzi trudna do wymówienia. Na ogół wszyscy uczestnicy dobrze rozumieją ideę wymiany kart w celu realizacji zadania, ale zapominają o zebranych bonusach. Z kolei wykonanie zadań…

Continue Reading

Jakie zadania wybiera młodzież?

Jesienną porą trwa testowanie naszej innowacji w placówkach i rodzinach. Do czynności, które młodzież wraz z animatorami najczęściej wybiera do wykonania w realnym życiu należą: przygotowanie prostego posiłku na ciepło, obsługa urządzeń domowych (np. odkurzacza), wymiana pościeli, czy poszukiwanie informacji w Internecie. Sporym „wzięciem” cieszą się także umiejętności miękkie, takie jak proszenie o pomoc, czy wspólne planowanie. Natomiast podczas rozgrywek…

Continue Reading

Zagrajmy na placu Wolności!

Już jutro (15.09.) w godzinach od 10 do 16 w ramach Poznańskiego Dnia Organizacji Pozarządowych, który odbędzie się na placu Wolności, będą Państwo mogli zapoznać się na żywo z naszą innowacją. Zapraszamy na stoisko plenerowe w Strefie Innowacji Społecznej, gdzie każdy będzie mógł m.in. rozegrać jedną rundę gry planszowej będącej „sercem” naszej innowacji. Natomiast w najbliższy poniedziałek (17.09.) w biurze…

Continue Reading

Pierwsze misje Kuby

W dzisiejszym wpisie przybliżymy Państwu przebieg testowania innowacji w rodzinie, która jako pierwsza rozpoczęła „grę w dorosłość”. Jakub już za kilka miesięcy skończy 18 lat. Uczy się w SOSW im. Zbigniewa Tylewicza. Mieszka z rodzicami i siostrą w miasteczku nieopodal Poznania. Należy do grona fanów gier planszowych. Uczestniczył jako jeden z reprezentantów użytkowników innowacji w warsztatach, w trakcie których opracowaliśmy…

Continue Reading

Jak „przełożyć” grę na rzeczywistość?

Poprzedni wpis koncentrował się na fabule i mechanice gry planszowej. Choć gra jest bez wątpienia „sercem innowacji”, to rozgrywki na planszy nie stanowią jej właściwego celu. Warstwa fabularna gry służy zmotywowaniu młodzieży niepełnosprawnej do zdobywania nowych umiejętności w realnym życiu oraz kształtowaniu kompetencji do współpracy między ludźmi. Zadania dla graczy mają bardzo zróżnicowany charakter i stopień trudności. Dla uproszczenia możemy…

Continue Reading

W świecie gry

W dzisiejszym wpisie przybliżymy Państwu grę planszową, która jest „sercem” naszej innowacji. Gra zaprasza młode osoby niepełnosprawne do krainy chłodu. Oto wprowadzenie do fabuły gry: Wiele tysięcy lat temu na świecie żyli magowie. Nie było ich wielu. Ich potęga była ogromna, dlatego łatwo zdobywali sławę, władzę i bogactwo. Byli podziwiani, a nawet  czczeni. Czuli się jak bogowie i każdy chciał…

Continue Reading

Asystenci już przeszkoleni

W sobotę 16.06. odbyło się szkolenie dla asystentów ON, którzy będą wspierać graczy w wykonywaniu trudniejszych zadań w ramach naszej grywalizacji. Na wstępie asystenci zapoznali się z założeniami innowacji oraz swoją rolą w jej ramach. Następnie, odgrywając scenki w parach, poszukiwali rozwiązań problemów, które mogą pojawić się w relacjach z nauczycielami i członkami rodzin graczy. Zaproponowaliśmy im także wykonywanie czynności…

Continue Reading

Jesteśmy już po próbnej rozgrywce

Pomimo chwilowej ciszy na blogu, nasza innowacja nie zwalnia tempa. 23 i 24 maja spotkaliśmy się na drugiej części warsztatów służących wypracowaniu wstępnej specyfikacji gry planszowej. Rozpoczęliśmy od dyskusji  wokół listy zadań dla graczy, która była intensywnie dopracowywana pomiędzy kolejnymi odsłonami konsultacji. Zastanawialiśmy się m.in. nad tym, jak oceniać trudność wykonania danych czynności, skoro użytkownicy innowacji w zróżnicowany sposób radzą…

Continue Reading