BADANIA

W grudniu specjaliści z Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego oddział w Poznaniu, ponownie przeprowadzili badania sprawności psychofizycznej 9 osobowej grupy testującej innowacje i 9 osobowej grupy kontrolnej.Badania te zostaną porównane z wcześniejszymi wynikami badań, które przeprowadzone były przed przystąpieniem do testowania innowacji.

WESOŁYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

Nadchodzące Święta Bożego Narodzenia niosą ze sobą wiele radości oraz refleksji dotyczących minionego okresu i planów na nadchodzący Nowy 2019 Rok. W tych wyjątkowych dniach chcemy Państwu życzyć wiele zadowolenia i sukcesów z podjętych wyzwań.

WIZYTA PRZEDSTAWICIELI ROPS Z POZNANIA

Piątek 30 listopada w Dziennym Domu „SENIOR+” witamy Panie z Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu. Pani Magda koordynator naszej Innowacji sprawdza działanie „stolika pamięci”.  Rozmawiamy na temat testowania Innowacji, możliwościach jakie niesie to urządzenie, mebel, trwałości, bazy danych itp. Przed nami jeszcze badania sprawności psychofizycznej ale to już w przyszłym tygodniu.

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Przygotowując się do obchodów Święta 100 Lecia Odzyskania Niepodległości, korzystaliśmy z możliwości jakie daje nam „Stolik pamięci”. Informacje i pamiątki zgromadzone w „stoliku pamięci” posłużyły nam do przygotowania akademii z okazji tego Święta.Akademia odbyła się 09 listopada i zgromadziła wielu widzów zarówno z Dziennego Domu „Senior +” jak również mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Pleszewie.

WSPOMNIEŃ DAWNYCH CZAR

Dzisiaj w  Dziennym Domu „Senior+”  dzień wspomnień. Przynieśliśmy stare albumy ze zdjęciami z czasów swojego dzieciństwa i młodości.Niektórych trudno było rozpoznać na starych fotografiach.Wybrane zdjęcia zostały umieszczone w stoliku pamięci.

TARGI VIVA SENIORZY

19.10.2018 byliśmy wystawcami w Poznaniu na Targach VIVA Seniorzy. Na Stoisku Innowacji Społecznych prezentowaliśmy nasze innowacje:”Stolik pamięci” oraz „Medycyna leczy a natura uzdrawia. Utworzenie ogrodu sensorycznego dla osób zależnych w Domu Pomocy Społecznej w Pleszewie”. Prezentowane innowacje oraz warsztaty z „Mini ogrodów w szkle” i  „Łapacze snów” cieszyły się dużym zainteresowaniem seniorów odwiedzających Targi. Uczestnicy Targów mieli okazję obejrzeć prace…

Continue Reading

WYCIECZKA DO GOŁUCHOWA

18 września byliśmy na wycieczce w Gołuchowie.Wielką atrakcją tej niewielkiej miejscowości jest zamek w stylu renesansu francuskiego.Podczas zwiedzana ugruntowaliśmy swoją wiedzę z zakresu historii tej niezwykłej budowli.Dowiedzieliśmy się, że pierwotnie zamek był rezydencją Leszczyńskich,następnie Tytusa Działyńskiego.Kolejną właścicielką została Izabela żona Jana Działyńskiego, córka Adama Czartoryskiego, która przebudowała zamek sprowadzając architektów i rzeźbiarzy z Francji.Obecnie w zamku działa oddział muzeum z…

CIEKAWE MIEJSCA W OKOLICACH PLESZEWA

Przeglądamy strony na naszym stoliku pamięci, oglądamy zdjęcia ciekawych historycznych miejsc z regionu i zastanawiamy się, zadając nawzajem pytanie jakie ciekawe miejsce w okolicach Pleszewa moglibyśmy zwiedzić? Po burzliwej dyskusji doszliśmy do porozumienia, że miejscem tym będzie Gołuchów.Decyzja zapadła, zamawiamy autokar i wybieramy się 18 września na wycieczkę. Co zwiedziliśmy w Gołuchowie? to już w następnym wpisie…..

PRZEPISY NA CIASTO

Nowe dwa przepisy na ciasto drożdżowe ze śliwkami pojawiły się na stronie naszego „Stolika pamięci”. Przepisy sprawdzone, mieliśmy okazję spróbować a wszystko dzięki uczestnikom projektu „Medycyna leczy a natura uzdrawia.Utworzenie ogrodu sensorycznego dla osób zależnych w Domu Pomocy Społecznej w Pleszewie”, którzy wyszli z propozycją nazrywania śliwek w ogrodzie sensorycznym i upieczenia ciasta.Mamy nadzieje, że przepisów będzie coraz więcej i…